Blue Monday valt meestal op de derde maandag van januari, maar soms ook op de maandag van de laatste volle week van de eerste maand van het jaar. De term is afgeleid van het Engelse begrip “feeling blue” en is in 2005 bedacht door de Britse psycholoog Cliff Arnall.

Uit zijn (naar eigen zeggen) wetenschappelijke formule zou blijken dat de maandag van de laatste volle week van januari de dag is waarop de meeste mensen zich treurig, neerslachtig of weemoedig voelen. Dit zou te maken hebben met het feit dat goede voornemens mislukt zijn en de vakanties ver weg lijken. Daarnaast zijn de dagen nog donker en is de maandag voor veel mensen de eerste dag van de werkweek.

Of je er nu wel of niet in gelooft, als adverteerder kun je in deze periode na de drukke feestmaand heel goed inhaken met jouw “feel good” product of dienst bij consumenten.

Display advertising

Met display advertising vergroot je jouw zichtbaarheid en leid je jouw doelgroep eenvoudig naar je eigen website of speciale aanbiedingen pagina.

Lees meer

Contact opnemen

Wil je inhaken rondom Blue Monday? Onze media adviseurs staan klaar om samen met jou het juiste moment voor jouw boodschap te bepalen. Laat hier je contactgegevens achter, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Kun je niet wachten? Bel of mail ons dan.

Maandag – vrijdag: 8:30-17:00 uur
Telefoon: 088-0139640
E-mail: adverteren@dpgmedia.nl